De Steward-Ownership Podcast – Time to Momo (eerder Beterboeken)

Episode 1 met Niels Meijssen en Mart Evers van Time to Momo

Beterboeken (tegenwoordig Time to Momo) wordt een eerlijke boekingssite voor gasten én hotels.

Time to Momo wil laten zien dat een boekingssite ook op een eerlijke manier kan opereren, zonder gegraai. Geen namaakschaarste van kamers die bijna op zijn, wel een positieve gebruikerservaring. Geen hoge commissies voor hotels, maar juist een lagere bijdrage. Medio 2021 lanceert Time to Momo de eerste versie van hun eerlijke boekingssite onder een nieuwe internationale naam.

Het eerlijke boekingsplatform

Terwijl de aandeelhouders van Booking.com in 2019 voor miljarden aan winst uitkeerden, klopte het bedrijf in 2020 aan voor staatssteun. Voor Niels Meijssen was de maat vol. Hoog tijd voor een eerlijk alternatief. Zijn idee kreeg veel bijval en met crowdfunding haalde het team in korte tijd 2 miljoen euro op bij meer dan 1.500 investeerders. Momenteel bouwen ze hard aan een eerlijk boekingsplatform.

Verder lezen (en kijken)

Linkedin post: De Linkedin post van Niels Meijssen, die meteen viral ging.

Crowdfunding: De crowdfunding campagne van Beterboeken werd een groot succes.

Tegenlicht uitzending: Niels vertelde in de Tegenlicht uitzending Goed geld verdienen over de oprichting van Beterboeken.